Eat the rainbow

Eat the rainbow
Eat the rainbow

Monday 20 February 2017

Nya Propud från Njie / New Propuds from Njie


 Som många av er redan vet, så har jag det halvt 'kompulsiva' behovet utav att prova alla nya produkter som kommer på marknaden. Om man är i bra sällskap, är  bland det roligaste som finns, enligt mig. Förra veckan så kom det nytt från Njie, Lindahls och Barebells. 
Har hittills enbart lyckats hitta de nya Propud från Njie, men hoppas på att jag hittar de andra också.




Detta är vad jag tyckte om produkterna:

Vanilj Proteinmilkshake: Smakar precis som vanilj sås! Lagom stark vanilj smak och lukt.  Den är nästan lika tjock som vaniljsås i konsistensen också. Kommer garanterat att hälla denna över paj. Enligt mig, den godaste milkshaken utav alla från Njie's sortiment. Kanske jag låter lite för entusiastisk nu, men den är nog den godaste milkshaken jag har någonsin smakat. Kommer alltid att ha en burk sådan i min väska, perfekt att ha när sötsuget slår till. 5/5
Cappuccino Proteinmilkshake:
Kaffeälskare titta hit! Den påminner om en iskaffe de serverar på ett kaffe på Piazza di Spagna nere i Rom. Känns lite konstigt att dricka denna under vinter halvåret. Men jag ser verkligen  fram emot av att njuta av denna, med några iskuber i, under våren och sommaren.  PS:

Man måste tycka om  kaffe för att kunna tycka om denna milkshaken. 4.5/5
Jordgubb Propud: Kemisk och lite för intensiv jordgubb smak enligt mig. Den fall inte mig i smaken alls tyvärr. 1/5

Apple Pie Propud: Vanilj pudding med en äppelpajsmakade granola. Tyckte att det var för lite granola i burken och att själva granolan var lite torr i smaken. Tycker dock om smaken på Vanilj Propud, men föredrar dock att köpa den 200g burken. Kommer nog inte att köpa denna igen. 2/5

Banana Chocolate Propud: Choklad pudding med Banan granola. Kunde tyvärr inte smaka på granolan då den innehöll banan (och jag är allergisk). Hade hoppats på att puddingen skulle ha smakat choklad och banan. Kommer inte att köpa den igen med tanke på att jag inte kan äta granolan och då föredrar jag 200g varianten på chokladpuddingen - the more the merrier ;) - 2/5

Apelsin choklad:
Smakar som chokladen 'Rommerska bågar'. Tyvärr lite kemisk i eftersmaken. Krämig i konsistensen men föredrar fortfarande vanliga choklad Prodpud över denna. 3.5/5


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------



As many of you already know, I have a half 'compulsive' need to try out all the new products that get on the market.  Last week, several new products came out on the market, from both the brands: Njie, Lindahls and Barebells.




So far I have only managed to find the new products from Njie, but hope that I will find the other ones soon.


This is what I thought about the new Propuds:


Protein Vanilla Milkshake: Tastes just like vanilla custard! Moderate strong vanilla flavor and smell. It is almost as thick as custard in texture too. I am for sure going to pour this over homemade crumble pie. According to me, the most delicious milkshake from Njies range, and possibly even on the market. I will always have a bottle of this in my bag, as it is perfect to enjoy when my sweet tooth kicks in. 5/5


Cappuccino Protein Milkshake: Coffee lovers look over here! It resembles an iced coffee they serve on a bar in the Piazza di Spagna in Rome. It feels a little weird to drink this during the winter. But I'm really looking forward to enjoying this, with a few ice cubes, in both spring and summer. PS: You must like coffee to like this milkshake. 4.5 / 5


Strawberry Propud: Chemical and a little too intense strawberry flavor for my taste.  1/5


Apple Pie Propud: Vanilla pudding with apple pie-tasting granola. I thought that the amount of granola was too little and that the granola was a little dry. However, the taste of vanilla Propud was delicious and has an amazingly creamy consistency. I will probably not buy this again, but buy the 200g vanilla Propud instead. 2/5


Banana Chocolate Propud: Chocolate pudding with banana granola. I could unfortunately not try the granola because it contains banana pieces (and I'm allergic). I had hoped that the pudding would have tasted chocolate and banana. Will not buy it again given as I cannot eat the granola and I prefer the bigger version of the chocolate pudding - the more the merrier;) - 2/5


Orange Chocolate: Tastes like a Swedish chocolate called “Rommerska bågar”. Unfortunately, it has a little chemical aftertaste. Creamy in texture but still prefer regular chocolate Prodpud over this one. 3.5 / 5

No comments:

Post a Comment