Eat the rainbow

Eat the rainbow
Eat the rainbow

Thursday 16 November 2017

PIZZA WITH CHEESE AND SEED BASE


As I promised ! Here comed the PIZZA recipe with a cheese & seed crust !


INGREDIENTS: 
200g cream cheese 
3 eggs 
3 dl grated mature cheese 
3 tbsp physillum 
3 tbsp chia seeds 
3 tbsp sesame seeds 
3 tbsp sunflower seeds 


 Mix with an electric whisk 200g cream cheese with 3 eggs. Add 3 dl mature grated cheese, 3 tbsp physillum seeds , 3 tbsp sesame seeds, 3 tbsp flaxseeds, 3 tbsp sunflower seeds, 3 tbsp chia seeds. Flatten out with wet hands on a tray with baking paper and bake at 200°C for 10-15 min. Add more your favourite toppings (I added 3 different cheeses (cream cheese, mozzarella and parmesan cheese) and spinach. Bake till cheese has melted (5-10 min). Add pine nuts and bake for 2 more minute. 

 it tasted amazing !!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Som jag lovade ! Här kommer receptet på min PIZZA med ost och frö- botten. 




INGREDIENSER: 
200g philadelphia ost
3 ägg
3 dl lagrad riven ost
3 tbsp physillumfrön
3 tbsp chiafrön
3 tbsp sesamfrön
3 tbsp solrosfrön


Vispa : 200g Philadelphia med 3 ägg. Tillsätt : 3 dl riven ost, 3 msk fiberhusk, 3 msk linfrön, 3 msk chia frön, 3 msk solrosfrön och 3 msk sesam frön. Platta ut med blöta händer på en plåt med bakplåtspapper och ugnsbaka 10-15 min i 200°C. Tillsätt dina favorit toppings { För mig blev det 3 ostar (philadelphia, mozzarella och parmesan) och spenat }. och ugnsbaka tills osten smälter. Ta ut och tillsätt pinjenötter Och ugnsbakad i ytterligare 2 minuter. 

No comments:

Post a Comment